Клас Монтессорі: програма для дітей від 1 до 3-х років

Тривалість програми: 2 навчальних роки (по 9 місяців).

Як триває заняття:

– самостійна робота дитини (дитина вибирає матеріал, місце і тривалість роботи з ним, попрацювавши – відносить на місце);

– «коло» – загальне заняття дітей, де вчитель презентує різні предмети, нову роботу, явища природи, кольору і багато іншого, а також ведеться пальчикова гімнастика та робота з предметами. За бажанням дитини, якщо він хоче працювати з матеріалами, а не перебувати в «колі» – він займається, не заважаючи при цьому іншим. У «колі» діти краще знайомляться один з одним, запам’ятовують імена, налагоджується контакт, створюється доброзичлива атмосфера; діти вчаться ділитися, передавати по колу предмети; вчаться слухати і не перебивати один одного, вчаться чекати своєї черги; створюється довірливе ставлення між членами групи;

– музичне заняття: сприяє розвитку рухової активності дитини, розвивається контроль та координація рухів, опорно-рухового апарату, розвиває почуття простору і напрямки в ньому, формується почуття такту і ритму. Діти мають можливість «виплеснути» свою енергію, побігати, пострибати. Діти вчаться рухатися, використовуючи різні атрибути, вчаться керувати собою та своїм тілом.

Важливо розуміти, що присутність дорослого необхідно дитині тільки в період адаптації.

Що отримує дитина, займаючись в класі:

  1. Розширюється коло спілкування дитини.
  2. Вчитель допомагає дитині подолати страх перед незнайомими людьми (формується позитивне ставлення до інших).
  3. Дитина вчиться поводитися до іншої людини у ввічливій словесній формі.
  4. Виховується доброзичливе ставлення до інших дітей та людей.
  5. Вчиться відстоювати свої кордони, просити і відмовляти, дякувати і погоджуватися співпрацювати.
  6. Дитина вчиться домовлятися і ділитися з іншими.
  7. Навчається чекати і допомагати іншим.
  8. Вчиться піклуватися про навколишнє середовище.
  9. Дитина отримує навички самообслуговування.
  10. Збільшується словниковий запас дитини.
  11. Дитина вчиться робити вибір.
  12. Навчається прибирати свої речі на місце.
  13. Вчиться координувати свої рухи та дії.
  14. Своїми діями вчитель направляє дитину на самостійну діяльність, що робить другого незалежним та впевненим у своїх силах – формується адекватна самооцінка і самостійність.
  15. Формується внутрішня мотивація дитини до навчання.
  16. Дитина отримує знання з різних сфер життєдіяльності (навколишній світ, навички практичного життя).
  17. Розширюються творчі здібності дитини.
  18. Розвивається дрібна моторика, пам’ять та мислення.
  19. Дитина отримує радість від виконаної роботи без нагород.
  20. Розширюються адаптаційні можливості дитини в соціумі.

ГРУПА «Я ТА МАМА» від 1 до 1,5 року

Час заняття: 1 година.

Навчатися легко, без примушування і з радістю, за підтримки самої близької людини в світі – то, чого потребує кожен малюк, і те, чого бажає своїй дитині кожен батько. Заняття групи «Я і мама» покликані здійснити цю важливу потребу, дозволяючи малюку й батькові комфортно і з задоволенням зануритися у процес природнього пізнання, придбання когнітивних та емоційних навичок.

Як проходить заняття:

«Коло вітання» –  емоційний настрій на заняття, пальчикова гімнастика, презентація, фізкультхвилинка з масажними килимками

вільна робота в Монтессорі-середовищі – робота дитини в спеціально підготовленому середовищі, яка включає: зону розвитку великої моторики, зону вправ на розвиток дрібної моторики; зону вправ з водою та піском; зону художньої творчості; зону розвитку мови.

«Коло прощення» – Музична п’ятихвилинка.

Для успішного проведення заняття важливо, щоб дитина виспалася, була здорова, нагодована, а одяг не заважав його рухам. При собі необхідно мати носочки, засоби гігієни для дитини.